פרויקטים ייחודיים

Playtika

לפרויקטים נוספים

החברה והמוצר

חךגלחעךגלחכךגע

 

מטרת הפרויקט

נדרשנו לבנות מאפס מערכת הערכת ביצועי עובדים המותאמת באופן מדויק לתהליך ההערכה המתבצע בפלייטיקה.

העבודה כללה אפיון מלא של המערכת עבור סוגי פרסונות שונות ברמת היררכיה ארגונית שונה. כמו כן, נדרשנו להתאים את עיצוב הממשק לשפה העיצובית של פלייטיקה תוך שילוב אלמנטיים ידידותיים ומשחקיים שלא היו קיימים עד כה במערכות פלייטיקה הפנימיות.

 

תהליך העבודה כלל לימוד של תהליך ההערכה ונקודות הכאב הקיימות בו (תוך שילוב ראיונות משתמשים), מיפוי הפרסונות הרלוונטיות, אפיון ועיצוב מלא של כל תהליכי העבודה בהתאם לדרישות ולמדדי ההצלחה שהוגדרו. 

  

האתגרים

תהליך ארוך, ייחודי ומסועף

פלייטיקה כחברה גדולה ובינלאומית מתחזקת תהליך ההערכה ארוך וייחודי לה, תוך ניהול הרשאות שונות ותמרון מערכתי בין משתמשים שונים. הפלטפורמות השונות שפלייטיקה השתמשה בהן לצורך התהליך לא התאימו לה באופן מדוייק, דבר שגרם לתהליך להפוך למסורבל וארוך עוד יותר.   

עבודה במספר מערכות שונות

לצורך תהליך ההערכה השתמשה החברה בפלטפורמות שונות במקביל. דבר שגרם למשתמשים לעבור בין ממשקים שונים תוך כדי התהליך ולבצע אינטגרציות ידניות שהקשו עליו, יצרו תסכול וגם תקלות וחוסר סנכרון לאורך הדרך. 

חוסר שיתוף פעולה של העובדים בתהליך ההערכה

תהליך ההערכה היה כה מסורבל ולא מזמין שאחוז מילוי טפסי ההערכה השונים היה נמוך מאוד. הכניסה למערכת לא הייתה נוחה, התפעול שלה היה מאתגר וטופס המילוי עצמו היה בנוי בצורה ארוכה ומתסכלת למילוי. העובדים לא שיתפו פעולה ונדרש מהחברה להוציא תזכורות רבות במיילים, ואף להוציא שיחות טלפון יזומות לעובדים. בסופו של דבר, התהליך הסתיים עם חוסרים ולא הושלם במלואו כמעט בכל מחזור.

תקציר הפיתרון - דוח מנהלים

תקציר הפיתרון - דוח מנהלים

ריכוז המשימות הפתוחות לגישה מהירה ופשוטה

ריכוז המשימות, שהיווה אחד הדברים המרכזיים ביותר במערכת, אפשר התמצאות מהירה ותפעול חטוף במערכת, עבור משתמשים שמשתמשים במערכת לצרכים נקודתיים בלבד ולהשלמת משימות נקודתיות (אלה בעצם כל עובדים פלייטיקה – שהיו אמנם משתמשים משניים אך היוו אחוז גדול בצורה משמעותית מכלל המשתמשים במערכת). 

הגישה שלנו

Group 1707478609
Group 1707478732 (1)
Group 1707478674 (1)

שיחות וראיונות עם משתמשים מסוגים שונים

על מנת להגדיר את הפרסונות השונות, להבין את תהליך העבודה המלא, ולמפות את נקודות התסכול והכאב של המשתמשים במערכת הנוכחית. בהתאם לכך הוגדר סדר העבודה ומיקודה.  

01
02

קונספט UX

אפיון קונספט UX, תוך העמדה מחודשת של ארכיטקטורת המידע כך שתתאים לתהליך העבודה הקיים ותאפשר ניווט קל ומהיר בתוך המערכת בהתאם לשלב הנוכחי בתהליך. 

הקונספט הגרפי

עיצוב הקונספט בהתאם ל-Design System של פלייטיקה כך שהמערכת לא תיראה זרה למשתמשים, ותיתן תחושה של תהליך אישי, מותאם ומדויק למשתמשי פלייטיקה. 

03

הפתרון שלנו

ככה נראה הפיתרון

מערכת אחת אינפורמטיבית ונוחה לתפעול

ריכזנו את כלל הפעולות והתהליכים בשלבים השונים לכדי מערכת אחת אינפורמטיבית ונוחה לתפעול, תוך ארגון נכון של ארכיטקטורת המידע וניהול הרשאות בהתאם לפרסונות השונות. 

הדגשת השלב הנוכחי והפעולות הרלוונטיות
  • יצרנו בידול ברור בין שלבי התהליך המתרחש על ציר זמן. זאת על מנת לייצר סדר בתהליך המסועף ובפעולות הקשורות אליו, כמו גם לקבל סטטוס ברור לגבי השלבים שבוצעו עד כה, משימות שיש להשלים ולמה לצפות לקראת השלבים הבאים. 

 

  • שלב הקליברציה בתהליך ההערכה הוא אחד השלבים המורכבים ביותר בתהליך והוא כלל בקשות ספציפיות מאוד הרלוונטיות לארגון פלייטיקה באופן מדויק. תהליך זה חייב מחשבה עמוקה, ביצוע סדנה שמיקדה את המאמצים ויצירת פתרון שונה מהסטנדרט בשוק על מנת להתאימו למשתמשים הספציפיים בארגון.