פרויקטי סייבר

Cyber6Gill

לפרויקטים נוספים

החברה והמוצר

CyberSixGill היתה חברת Startup צעירה כשהתחלנו לעבוד איתה. מאז הם כבר עשו אקזיט ונמכרו ל Bitsight האמריקאית. החברה פיתחה מנוע היודע לסרוק את ה Deep Web ואת ה Dark Web ולהביא משם מידע רלוונטי לארגון. למשל: פרטי כרטיס האשראי של המנכ"ל מוצעים למכירה; הרשאות כניסה ל Active Directory של הארגון פורסמו וכד'. 

מטרת הפרויקט

From High Touch to Low Touchלהוכיח שלקוח סטנדרטי מסוגל לקנפג את המוצר לבדו ללא עזרה של ה CS. 

האתגר

תהליך הקינפוג של המוצר היה ארוך ומורכב. בין היתר כי יש להזין המון נתונים על הנכסים של הארגון (שמות, כתובות IP, מספרי כרטיסים, שרתים, מחשבים …). כדי לסבך את הסיפור, לא כל לקוח צריך להזין את כל הפרטים אלא רק את הנכסים החשובים לו. זאת ועוד, ממשקי ההזנה היו ממשקים שפותחו במהירות עבור משתמשים מומחים (מהנדסים בחברה שעשו את ההתקנות הראשונות אצל לקוחות הבטה של המוצר). 

זה יצר מצב שרק אנשי ה CS ביצעו קינפוגים, וככל שהחברה הצליחה, גדלה וצברה לקוחות העומס על אנשי ה CS הלך וגדל. במלים אחרות הקינפוג לא היה מוכן ל SCALE הנדרש בפריצה הגדולה שהיתה צפויה. 

ה CPO של החברה, גבי רייש, הציע למנכ"ל לבצע נסיון קצר לבניית ממשק Self Serv לקינפוג. המנכ"ל שלא האמין שזה אפשרי הבטיח שאם גבי יוכיח שאפשר, הוא יתקצב לו צוות פיתוח נפרד רק לנושא הזה. 

וכך נכנסנו לתמונה 

הפתרון - תקציר מנהלים

הפתרון - תקציר מנהלים

גבי, שהוא גם חבר בורד ב ProductX פנה אלינו בבקשה לקיים מאמץ מרוכז ומהיר לבחון את האפשרות. 

אמרנו לעצמנו (ולגבי): אתגר UXי/ מוצר משמעותי וזמן מוגבל זה קלאסי ל Design Sprint.  

וכך ביצענו Virtual Design Sprint. זה לקח פחות משבועיים והיה לנו אב טיפוס עובד בפיגמה. עוד שבוע ובדקנו אותו על אנשי ה CS ועובדי החברה. 

התהליך שביצענו

Group 1707478609
Group 1707478739 (1)
Group 1707478819 (1)

מיפוי האפשרויות

גבי, שהוא גם חבר בורד ב ProductX פנה אלינו בבקשה לקיים מאמץ מרוכז ומהיר לבחון את האפשרות. 

01
02

ROI

אמרנו לעצמנו (ולגבי): אתגר UXי/ מוצר משמעותי וזמן מוגבל זה קלאסי ל Design Sprint. 

התוצאה

וכך ביצענו Virtual Design Sprint. זה לקח פחות משבועיים והיה לנו אב טיפוס עובד בפיגמה. עוד שבוע ובדקנו אותו על אנשי ה CS ועובדי החברה. 

03

הפתרון

אשף גמיש

בסוף בנינו אשף (Wizard) גמיש. כלומר, כזה שלא חייבים למלא בו את כל הפרטים, אפשר ללכת קדימה ואחורה והחשוב מכל אפשר לעצור, ללכת לאסוף נתונים (למשל אקסל של רשימת כל ה IP של כל מחשבי החברה) ולחזור ולטעון אותו לאשף. 

האמת כולנו הפתענו מכמה שזה היה פשוט. 

סוף הסיפור

סוף הסיפור: הוכחה חותכת שזה אפשרי. 

למרות ההוכחה, בסוף לא הוקצה צוות יעודי והאשף לא פותח, וזאת בגלל שצוות המוצר תעדף נושאים אחרים על פני הכנת החברה ל SCALE, כמו למשל הוספת פיצ'רים שיהוו יתרון יחסי מובהק וייצרו חסם כניסה (Moat) למתחרים. 

הכימיה בין החברות והצוותים היתה כה טובה שביקשו מאיתנו עזרה במשימות המתועדפות גבוה יותר. 

כך מצאנו את עצמנו כזרוע ה UX/UI של החברה, בהיקף של כחצי משרה לאורך כשנה. בתום השנה גבי גייס לחברה מובילת UX/UI שהעברנו לה מקל והמשכנו לתמוך בה ובפיתוח ככל שהיה צורך. 

מה הספקנו בשנה הזו?

  • אפיון ועיצוב מספר מודולים. חלקם חדשים וחלקם שידרוגים. 
  • בניית Design System (כמעט על הדרך), תוך שידרוג הקו הגרפי, אבל בלי תהליך עיצוב קונספט גרפי חדש, אלא רק מתיחת פנים לקו הגרפי שהיה קיים עוד לפני שהגענו. 
  • אפיון ועיצוב של מוצר ייעודי ל MSSP. 
  • הגדרת Events למדידת הערך שמקבל המשתמש מהדשבורדים ועל הדרך שיטה להגדרת ה Events והתיעוד שלהם עבור מערכת ה Analytics. 
  • לצורך זה אפילו הזמנו את מנהלת המוצר שהיתה אחראית על האנליטיקס להכשרות אנליטיקס פנימיות שערכנו עם יואב יחיעם (מומחה Product-Analytics מהטובים שיש בארץ).