פרויקטי פינטק

Ahoy

לפרויקטים נוספים

החברה והמוצר

Ahoy Insurance היא פלטפורמת B2C המאפשרת למשתמשים קצה לבחור ולהתאים פוליסות ביטוח לסירות ויאכטות.

מטרת הפרויקט

מטרת הפרויקט הייתה לשפר את ה-retention של המערכת ולבצע facelift לעיצוב בהתאם לבראנד החדש. מתוך ניתוח נתוני אנליטיקס, עלה כי רבים מהמשתמשים נוטשים את תהליך בחירת הפוליסה באמצע. מטרתנו הייתה להגדיל את אחוז המשתמשים המשלימים את התהליך על ידי כך שהמערכת תהפוך לנגישה וברורה יותר, תוך שמירה על גמישות ושקיפות בנוגע לתנאים ולעלות הפוליסות.

האתגרים

יצירת אמון

האתגר המרכזי היה לגרום למשתמשים לתת אמון במערכת שאין בה סוכן אנושי. למסור פרטי מידע רגישים, ולא לנטוש. 

תהליך ארוך ומסורבל

יצירת פוליסת ביטוח לסירה הוא תהליך ארוך שדורש מהמשתמש לתת הרבה מידע. המידע לא תמיד ידוע ונגיש לו, כגון דגם הסירה המדויק, שנות ייצור וכדומה.  

עיצוב הממשק

פיתחנו קונספט עיצובי חדש, בהשראת הbrand book של החברה. 

בB2C, כללי המשחק אפילו יותר קשוחים- הממשק היה חייב להיות כזה שגם מפחית עומס ויזואלי, וגם מזמין מאוד למשתמש commerce. כל זאת במסגרת ביצוע של תהליך שבבסיסו, הוא ארוך ומייגע.   

פיתרון מקוצר - דוח מנהלים

פיתרון מקוצר - דוח מנהלים

 הפיתרון התחלק לכמה מסלולים, כל אחד משלים חלק מהפאזל. עבדנו על ארגון נכון יותר של המידע והצגה מדורגת של השלבים למשתמש. הוספנו הסברים וחיזוקים חיוביים בנק' נטישה שזיהינו.

בנוסף, הוספנו ממשק מובייל. אחד החלקים המשמעותיים בתהליך היה צילום הסירה, תהליך שהקשה על הלקוחות הפוטנציאליים מכיוון שגם היה חייב להיעשות פיסית ליד הסירה וגם היה מאוד לא ברור איך לבצע בצורה נכונה. על ידי בניית ממשק למובייל שאפשר לנצל את יכולות הצילום הטבעיות של המכשיר והציג מודלי תלת מימד ברורים של איך כל שלב צריך להיעשות, הצלחנו ליצור חוויה יותר פשוטה ויותר הוליסטית. ולסיום, עיצבנו מחדש את כל הממשק (מובייל, טאבלט ודסקטופ)  תחת בראנד חדש שהלקוח סיפק.

התהליך

Group 1707478739 (1)
Group 1707478674 (1)

מחקר ולימוד

ביצענו מחקר שכלל ניתוח כמותני של אנאליטיקס ושליחת סקר וניתוח איכותני שכלל בדיקות שמישות עם משתמשים פוטנציאליים.  

מתוך המחקר, זיהינו את נק' הנטישה המרכזיות ודפוסי “לחיצות זעם”. הבנו שאנשים מתקשים להשלים את התהליך כאשר יש להם יותר מסירה אחת או כאשר הדגם לא סטנדרטי. כמו כן זיהינו מקרים נוספים שבהם המידע שניתן לא היה מספק וגרם למשתמשים לנטוש.   

כמו כן הבנו יותר במדוייק את הציפיות של המשתמשים אל מול מה שקורה בממשק בפועל.

את תוצאות המחקר סיכמנו ותעדפנו ויצרנו backlog של שיפורים לממשק הקיים.  

 

01
02

הרמת פנים UXית

לא אפיינו ממשק חדש מ-0, ערכנו שורה של שינויים לרוחב התהליך כדי לתת מענה לכל המסקנות משלב המחקר.

קונספט גרפי חדש

בהתאם לBrand book החדש של החברה, יצרנו קונספט גרפי חדש לכלל המערכת – דסקטופ, טאבלט ומובייל. כחלק ממסקנות המחקר, שילבנו איורים ומיקרו אנימציות מעולם הימאות, כדי להפוך את הממשק ליותר נעים ומזמין.

03

הפתרון שלנו

הרמת פנים UXית - עדכון שלבי התהתליך
  • שינינו את סדר השלבים ואיחדנו חלק מהם.
  • יצרנו מנגנון התקדמות בתהליך שמנחה את המשתמש ומקבץ לו שלבים תחת פרקים, כך שכל פעם מציגים מקבץ מסויים של שלבים ולא "מפחידים" אותו עם רשימה של עשרות שלבים.
  • הוספנו הסברים, הרבה הסברים – סביב סכומים וחישובים, ובעיקר סביב הנק' שזיהינו כבעייתיות במחקר שערכנו.
  • הוספנו חיזוקים חיוביים והקפדנו על שפה מקצועית אך פשוטה.

 

חווייה הוליסטית

הוספנו ממשק מובייל להתאמה יותר טובה לצרכי התהליך. חלק מהתהליך דרש מהמשתמש לצלם את חלקי הסירה השונים בשביל להשלים את הפוליסה. התהליך היה צריך להיעשות פיסית ליד הסירה, שלרוב עוגנת במזח, כלומר לא ליד הדסקטופ של המשתמש. כמו כן, התהליך לווה בהרבה קשיים למשתמשים מכיוון שהיה קשה להבין איזה חלק צריך לצלם בכל שלב ובאיזו זווית. הממשק שיצרנו ניצל את יכולות הצילום הטבעיות של המובייל, ונתן הנחיות ברורות לצילום, על ידי שימוש במודלי 3D של חלקי הסירה השונים. כמו כן, האפליקציה סינכרנה את הצילומים לפוליסה ובכך חסכה השלימה את התהליך הדסקטופי בצורה חלקה.

שימוש במיקרו-אנימציות מדרבנות ובאיורים שמוסיפים delight

בעיצוב ה UI בנינו קונספט עיצובי מאפס שהתמודד עם שני אתגרים מרכזיים: עומס שדות וטפסים ארוכים. 

המטרה: להפיח חיים ועניין בטפסי מילוי משעממים.